درمان سرطان با کره‌های فشرده حاوی آر‌ان‌ای
بامابه روز باشید
پسرك شيطون
درباره وبلاگ


_____________$$$$$$$ _____________________$$$$$$$$$$ __________________$$$$$$$_$$$$$$ _________$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ _____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ ____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ___$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$ __$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$___$$$$$$_$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$_____$$___$$$ _$$$$$_$$$$$$$$$$$__________$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$__$$$$$$$$$ $_$$$$$$___$$$$$$$$ _$$$$$$$$$__$$$$$$$ $_$$$$$$$$___$$$$$$ $$_$$$$$$$$___$$$$$ $$$_$$$$$$$$__$$$$$$ _$$$_$$$$$$$$$_$$$$$ $$$$$ __$$$$$$$$_$$$$ $$$$$$$ __$$$$$$$$$__$ $_$_$$$$$__$$$$$$$$$_$$$$ $$$__$$$$$__$$_$$$$$$$_$$$$ $$$$$$_$$__$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$$ _$$$__$$_$$________$$$$$$$$$$$ _$$$_$$_____________$$$$$$$$$$ _$$_$$______________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ __$$$_________________$$$$$$$$$ $_____________________$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$__$$$$$ $___________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$__$$$$$$$
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 14:41 :: نويسنده : مهرداد

 

درمان سرطان با کره‌های فشرده حاوی آر‌ان‌ای:

 

در دهه گذشته دانشمندان به دنبال درمانهای مبتنی بر دخالت آران‌ای بوده‌اند که ژنهای ناقص را مسدود می‌کند؛ اما تنها مشکل آنها شناسایی شیوه‌ای برای انتقال آن به مقصد بود.

در اکثر موارد آر‌ان‌ای مداخله‌گر کوتاه در مواجهه با آنزیم‌هایی که علیه عفونت ویروس‌های آران‌ای مبارزه می‌کنند، به سرعت درون بدن تجزیه می‌شوند.

این محققان با سیستم جدید خود که در مجله Nature Material منتشر شده، توانستند بیان ژنهای خاص را با دوز کمتری از ذرات مسدود کنند. 

چنین ذراتی می‌توانند به ارائه یک شیوه جدید برای درمان سرطان و همچنین دیگر بیماریهای مزمن که در پی ژنهای ناقص ایجاد شده‌اند، بپردازند.

دانشمندان از سالها پیش به شیوه‌های مختلف برای شبیه‌سازی عملکرد آر‌ان‌ای برای هدف قرار دادن ژنهای خاص مانند بسته‌بندی آن در نانوذرات چربی یا مواد معدنی مانند طلا دست زده بودند. اگرچه بسیاری از این راه‌ها موفقیت‌آمیز بودند اما انتقال میزان زیاد از آر‌ان‌ای بر روی آنها مشکل است.

محققان ماساچوست برای غلبه بر این مانع تصمیم به بسته‌بندی آران‌ای به شکل یک رشته بلند قابل جمع شدن در یک کره ریز فشرده گرفتند. آنها از شیوه همگذاری آران‌ای استفاده کردند تا رشته‌های بسیار بلند از آران‌ای را از یک توالی تکراری از ۲۱ نکلئوتید را تولید کنند؛ این قطعات با یک رشته کوچکتر جدا شده بودند.

این محققان در پژوهش خود این کره‌ها را با برنامه‌ریزی آنها برای انتقال توالی‌های آران‌ای جهت انسداد ژنی که موجب درخشش سلولهای تومور در موشها می‌شد، آزمایش کردند. آنها دریافتند که این شیوه می‌تواند به میزان شیوه‌های معمول به انسداد ژنهای خاص بپردازد. 

برنامه آینده این دانشمندان، طراحی کره‌هایی با پوشش پلیمر برای هدف قرار دادن سلولهای تومور یا دیگر بیماری‌ها است. آنها همچنین در حال کار بر روی کره‌های حامل دی‌ان‌ای برای کاربردهای بالقوه در ژن درمانی هستند.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


امارگیر حرفه ای سایت

free counters